måndag 2 juli 2012

Hur tänker folk?


Jag läste på en sida om människor som tar bort, säger upp bekantskaper med de som inte håller på "rätt parti". Det fick mig att tappa hakan helt! Ska vi inte längre få tycka och rösta som vi vill utan att det ska bli en massa skit?
Om jag då röstar på ett parti som inte anses "vara bra nog", ja då är jag inte längre en del av en människas liv? Bara för att jag har en helt annan åsikt eller tänkande så ska jag straffas för det? Klart man får tycka, tänka och rösta som man vill. Du är väl ändå densamma som du alltid varit även om du röstat på något annat parti. Dock så handlar detta förstås om SD ( Sverige Demokraterna ) såklart. Vad annars? Men ändå. Inte fan är man väl rasist bara för att man skulle rösta på dom? Har jag så fel i det?
Nu är jag ju en av de människor som håller min politiska åsikt för mig själv eftersom jag anser att människor inte har med det att göra. Jag läser på om partierna och jag bildar min egna uppfattning. Visst, frågar någon så kan jag väl självklart svara på frågan, så farligt är det inte. :)

Inga kommentarer: