torsdag 21 juni 2012

Nu går det bra!

Nu var det ett tag sedan sist. Men jag har haft lite att göra den sista tiden, allt från träning, aktiviteter med barnen och att ordna så jag får mig något jobb.

Först vill jag nämna att jag ännu inte vägt mig, trots att det gått lite drygt 2,5 vecka. Jag vet inte varför jag inte väger mig. Oftast kommer jag ihåg att jag ska väga mig men något i mig vill ännu inte. Hmm. Kanske lite ångest från helgen? Drack några öl i fredags, åt 1/4 dels pizza på lördagen, grillat senare på kvällen samt ännu lite mer alkohol. Klart att kroppen tar åt sig. Inte så mycket kan jag väl tro men jag är väl ändå lite skraj för det antar jag. Men jag har fortsatt i att gå mina promenader och leva livet lite lättare. Jag mår bra av det samtidigt som det kan bli en aning påfrestande då man så gärna skulle vilja äta en saftig burgare, en smarrigt god pastarätt eller liknande. Men jag försöker stå på mig och jag lyckas ändå rätt bra :)

Var på arbetsintervju igår/tisdag och jag hoppas att det snart ska leda till jobb. Kastade iväg en ytterligare ansökan idag/onsdag och senare fick jag veta att jag ska på en intervju imorgon kl 13. Just nu lever jag gott och jag hoppas på att detta jobb ska bli mitt! Får jag detta jobb blir jag (förmodligen) tillsvidareanställd och jag behöver inte springa runt på en hel massa ströjobb. Att få fast jobb är helt klart något jag strävar efter! Gud så skönt det hade varit att äntligen få sig en riktig inkomst, kunna spara, kunna unna mig själv, barnen och Patrik något. Det hade varit guld värt!! Men vem tycker inte det egentligen? Klart att alla vill ha sig ett jobb, något att kunna göra varje dag, en lön att se framemot varje månad. Ja, vem vill inte det?
Det kan hända att någon annan får jobbet jag sökte men jag hoppas innerligt att den personen är jag. Men vilken tur jag då måste ha. Även om jag sökt på många jobb så ligger jag väl kanske inte ens i närheten till så många andra. Men jag hoppas hoppas hoppas!!

Nu ska jag sova så jag orkar med morgondagen :)

Sov gott!

Inga kommentarer: