måndag 11 juni 2012

Vecka 1

Det har gått förvånansvärt bra med min diet som jag nu kör. I fredags, när det var skolavslutning, tyckte David att vi kunde åka och äta lunch ute med barnen. Sagt och gjort, det blev Max. Barnen, Patrik och David åt med god aptit och jag satt med en kaffe. Det gick bra och jag kände inte samma sug som jag förmodligen skulle känt om det var allra första dagen på min diet. På lördagen, när Patrik skulle operera ögonen, åt han och svägerskan på Big Boy i Luleå. Ännu en gång satt jag med en kaffe. Gick lika bra det. Däremot har det inte blivit morgonpromenader varje morgon, detta pga vädret. Det har regnat och regnat. Men 3 av 6 morgnar har det blivit av. Nu ska de dessutom bli bättre enligt SMHI och jag hoppas verkligen det!
Imorgon är det vägning igen efter 1 veckas diet. Vecka 2 kommer förmodligen se bättre ut :) det hoppas jag i varje fall. Nu ska jag fortsätta med dagens måsten.

1 kommentar:

Lino sa...

Jenny du får inte utesluta maten helt och hållet! :( Det är jättedåligt ju! Men att tänka på vad man äter är ju bra! Jag är grymt imponerad hur du bara har kickstartat hela "sunda livet"-idén :) Superbra jobbat! :D

Linnea (som aldrig kickstartar sunda livet)