fredag 4 mars 2016

Bättre dag idag

Nu tog jag tag i min situation och har kört relativt nyttigt och ätit mindre än de senaste dagarna/veckorna.
Det känns skönt och jag har ingen ångest.
Tog och beställde Ripped Freak igårkväll. En sort pwo. Har bara läst cptt om den och ibland kan man behöva en extra spark i baken och mer energi. Jag tänker då i alla fall prova. Då får ni komma med pekpinnar sen och säga att det är onödigt. ;)

Träningspasset idag gick bra. Shit vad mycket vatten jag drack under detta pass. Tror jag drack lite mer än 3 liter.
Hade tänkt att öka lite på skivstången snart. Kör just nu på 20kg. Jag vill ta det lugnt och inte göra alltför stora påfrestningar. Men jag känner att jag nu kan öka lite. Vill inte öka för mycket då jag ska orka lyften den över huvudet vid marklyft med squats. Sist jag provade så fick Patrik hjälpa mig upp med den och sedan av.
Skulle verkligen behöva en ställning!! Men de är så dyra att köpa nya och ännu har jag inte hittat någon som säljer en för en vettig peng. Jag får tillsvidare köra på successiv ökning så jag orkar lyfta skivstången högt på egen hand.
Men jag har blivit alltmer uthållig och orkar fler reps. Nu har jag ju däremot läst att det är bättre att öka och göra färre än att göra flera. Kanske beror på.

Inväntar brev från polisen angående belastningsregistret så jag kan lämna in det till jobbet jag sökt. Får jag det jobbet och allt annat med barnen löser sig (barnvakt eller att Patrik är hemma de gångerna jag jobbar) så är jag oerhört lycklig! Dessutom är det ofta dygnsskift och man jobbar 24 timmar åt gången och istället endast 7 dagar/månad. Då kan jag, om jag vill, även ha annat jobb på sidan av. Det hade varit nice med extra inkomst. När man har barn är alla pengar guld värda! Eller ja, pengar är alltid bra att ha :)

Nu är det soffhäng med dottern.
Ha det gott!

Inga kommentarer: