torsdag 31 maj 2012

Återuppta

Min träning har helt legat på hyllan sen vi kom från Rhodos. Känns inte alls bra!! Nu ska jag köra ny taktik som påbörjas på lördagsmorgon! Jag ska alltså börja promenera direkt på morgonen istället. Med tanke på att jag är själv imorgonbitti med två barn krockar det med min nystart, därav får lördag bli Dag 1. Ska även passa på att försöka sola lite under veckan som kommer och om det inte blir tillräckligt bra väder får jag väl gå till ett solarium. Känner mig blek nu när man inte ser solen. Gråa, trista dagar. Sådant gillar vi inte! Vill att sommaren ska komma på riktigt nu!

Jag längtar dessutom till lördag då jag får börja röra på mig igen, känna hur kroppen får arbeta, svetten rinna och hur pigg och fräsch man sedan känner sig efter ett härligt pass och promenad! Underbart!
Det optimala nu hade varit att sluta röka för att sedan jobba på konditionen. Skulle vara härligt att jogga en runda, stanna upp på lämpligt ställe, göra några övningar och sedan avsluta med att jogga hemåt. Låter hur skönt som helst! Men jag börjar med att ta upp träningen igen och när jag sedan känner mig redo på riktigt, slutar jag röka. Vi får se när den viljan kommer.
Nu ska jag plocka undan lite här i brist på annat och sedan göra barnen redo för sängarna.

Inga kommentarer: