onsdag 10 februari 2010

En kopp svart

Klev upp med tuppen imorse och insåg med en gång att Yuna var väldigt varm, nu har lill gumsan fått feber. Stackaren.
Hon var så dålig och bara låg där i sängen medans Jonathan var igång och skule klä på sig. Det är ovanligt att se Yuna så här. Både hon och Jonathan är så starka, man märker aldrig av att de har feber förrän man tagit deras temp.
Men när man kommer upp i att ha 39,4 grader så märks det. Huwwa.

Nu ligger snuttan i soffan med kisse och valp och ser på mina favoriter, My little pony. ^^
Just love!

Gick igång igår och donade för fulla muggar. Det var att rensa, dammsuga, skura, torka och byta gardiner. Gud så bra jag mådde av det. I måndagskväll blev det även av att baka ett par påsar med bullar, vilket barnen blev glada av. Mamma har kommit igång igen ^^

Jag har sagt till mig själv i 2 veckor nu att jag ska ta mig i kragen och ta upp min viktnedgång igen, det har bara inte blivit av. Men en släng av vinterkräksjukan och jag blev ett steg i rätt riktining. Dvs att jag inte äter så mycket nu efteråt.

Jag har ramlat in i en ovana som jag hade för ett par år sen, usch vad jag får ångest, men samtidigt så är jag så himla spänd. Jag älskar ju shopping och det är ju så billigt, kan man tro. Men sen är det ju också så att många bäckar små...

Igår skulle vi har fått upp min fina tapet i köket, men starre var lite orolig att åka på något nu så han ville avvakta till idag. När man är så spänd och har längtat och väntat på något, blir man så besviken då det inte blir av. Så jag var lite irriterad igår. Men jag förstår ju självklart att han inte vill dra på sig något, och framförallt att inte dra med sig något hem till fru och barn. Men idag så blir det av ^^

Satt och glodde på många underbara bilar igår också...jag vill ha en ny bil, en stor och rymlig bil. Men vi har lite grejer att fixa först, så en ny bil får vänta ännu ett tag.
Min mamma sa till mig att hon tyckte att jag och David var så förståndiga och ansvarsfulla vad gäller pengar och prioriteringar. Att det finns så många som bara tar nya krediter och står i stora skulder till höger och vänster. Jag är absolut inget helgon och jag har ingen bra hand om pengar. Visserligen är jag bra på att spara, då jag känner att vi har råd och vi inte har något annat att lägga pengarna på, men jag har ingen bra hand om pengar. Dessutom är jag lättlurad och kan lätt falla för "0% ränta" snacket. Det är till STOR del Davids förtjänst att vi har så bra prioriteringar ^^

Nej nej, nu ska jag ta och återgå till stumpan.

Inga kommentarer: