tisdag 2 februari 2010

It´s a spell

Varför är det så att så fort jag sätter på Queen - Don´t stop me, kommer mitt inre djur fram? Kroppen kan inte vara still, inte en endaste muskel kan slappna av. Jag tar detta som något positivt, det är väl så att jag känner som i låten.
Visserligen kunde jag inte känna så mycket då jag var så nere som jag var. Jag kände inte alls den sprudlande känslan i kroppen som låten brukade få mig att känna. Men den har en bra inverkan på mig, för jag mår så bra då jag hör den.
Tack för att denna låt kom ut i världen och gav oss den här underbara känslan!

Igår fick jag mitt slutbetyg i medicinsk grundkurs, VG, och jag är så himla tacksam och glad över det betyget. Jag hade aldrig räknat med mer än ett G då det blev en massa gorm med mina uppgifter som aldrig kom fram till lärarna. Ett VG är stort denna gång. Men jag hade dessutom från början ett mål på att få minst VG i alla kurserna. Än så länge håller jag måttet och har kunnat prestera därefter. ^^
Dock vet jag att jag kan så mycket mer, kanske är fel att säga då jag inte vet hur det är att leva utan barnen. Men jag har inte alltid all tiden som jag egentligen skulle vilja ha till att plugga. Himla dålig "ursäkt", men jag finner det en aning jobbig ibland att få ihop det. Men jag har lyckats bra ändå tycker jag ^^ Dessutom får man, som jag har behövt göra ibland, plugga på natten. De sista proven har gått mycket bra, och jag prövade en ny teknik, och funkade tydligen skit bra. Det ska jag fortsätta med.

Sandra: Lyssnar på All about you ^^ , trala la la
Den är mysig.
Tänker på dig och mig som sjunger karaeoke. Måste göras om snart igen ju.

Nu har jag glömt att berätta något viktigt om denna dag.
När jag vaknade och skulle borsta tänderna, kom det inget vatten, bara konstigt ljud. Hmm. Fick ett sms av Marika som då skriver att en vattenledning i bodsvedjan gått sönder. :( det som också irriterar mig är att jag tänkte ladda kaffebryggaren igår innan jag lade mig, men tänkte att jag inte orkade. Skulle ha gjort det. :(
Bajs!
Jag är en kvinna som har ett stort kaffebehov vid uppvaknande...

Nu ska jag återgå...

Inga kommentarer: