lördag 30 januari 2010

Titanic

Satte mig och skulle se Titanic för att det var så många år sedan som man såg den, men det var ju ett misstag.
Jag höll på att gråta ögonen av mig. Jag lovar och svär på att mina ögon skulle exploderat om det var en enda scen till, eller ens denna himla sorgliga låten.
Men samtidigt så var det skönt att få släppa lite på känslorna, låta dem flöda. Dock skulle jag väl gråtit mer om inte barnen var i närheten. Man släpper ut mer vid ensamheten. Då flödar även tankarna fritt och man är ett med filmen.

Trodde att Jonathan åkt på magsjuka idag.
Han spydde imorse vid minsta lilla intag av vätska, dessutom hade han spytt innan han väckte mig och David.
Men han har inte spytt något mer nu och ändå har han druckit som en häst.
Jag hoppas att det bara var något som han åt igår. Jag är hemskt känslig för sjukdomar och åker på det mesta då barnen är sjuka. Jag vill ogärna ha magsjuka nu. :(

Jag skulle vilja åka och skaffa lite växter hem, men det verkar inte bli något av det idag. Dessutom är det något knas med våran bil, ända sen i måndags. Antingen så är det att byta kol eller så blir det att lägga ut 2.700 kr på en ny generator, vilket jag inte jublar alltför mycket åt.
David och Wäppa är och kollar upp det nu, så vi får väl se vad som är fel då.
Hoppas på byte av kol, hoppas, hoppas, hoppas!

Igår blev det 8 sidor social omsorg, 3 sidor på HLR, 7 sidor på psykiska störningar... kände mig hyfsat hurtig då jag tittat igenom det som jag hade gjort ^^ Jag hoppas att det duger åt lärarna. Dock blir diabetes uppgiften gjord idag, men det var inga problem.
Jag känner hur bördan lyfts från mina axlar alltmer nu. Då jag är färdig med diabetes uppgiften så kommer jag nog känna mig fri. Fri från det dåliga samvetet jag har haft, fri från det dåliga humöret som jag dessutom haft de sista dagarna.

Nu ska jag dricka en kopp svart!

Inga kommentarer: