fredag 1 januari 2010

New year!!

Dagen började fint, man fick ta morgonen i den tid som man behövde. Ingen stress. Endast så pass för att klocka in att åka till mamma och Janne 13.45 för att vara framme vid 14 tiden. Där skulle vi bli bjudna på god mat och gott sällskap med mamma,Janne, syskonen (utom sandra dock som är i malmö) och Jannes son Torbjörn. Våra respektive och barn också då självklart ^^
Jag åt mig så mätt att jag hade ont i magen. Dagen innan hade jag dessutom spytt rätt bra under natten, tror jag vet vad det beror på. :S
Jag mådde i alla fall skit under natten, så dåligt som jag aldrig mått om jag ska vara ärlig.

Efter god mat och efterrätt åkte vi med barnen till svärmor, därefter var det bara att åka hem och förbereda festen. Jag hade hoppats på att det skulle bli så bra som vi hade velat.
Dock var det vissa saker som jag visste var omöjliga att få så bra...
Emma R kom och gjorde min kväll underbar! Trodde att jag skulle bli utlämnad åt ödet, men hon kom, och om än det inte var en fest som jag skulle vilja ha, så blev det bra i alla fall. Vi hade lekar, spelade musik, sköt raketer och pratade.
Varför är det så att om jag inte tar bilderna så blir det inga? Eller att jag måste gå omkring och be folk ta min kamera och ta bilder...Gah! Hade hoppats på många fler än vad som blev. Nåja...
Jag fick många goda skratt och hade ett bra humör hela kvällen. Dock somnade min älskling vid 01 tiden... :(
Men jag fick ha honom hela dagen och kvällen i övrigt.
Så här i efterhand har man lite dåligt samvete för att man inte bara var hemma med barnen och firade det nya året tillsammans med något mysigt familjärt...men samtidigt så vet jag att dom haft roligt hos svärmor :)

Vi får se hur det blir imorgon, ska eventuellt med David och Taavo på pokerkväll. Jag hade hemskt gärna åkt då jag är ett pokerfreak, men om inte David åker så vill inte heller jag.
Vi får väl se...

Nu ska jag ta mig en kopp kaffe och tänka över allt det som jag tryckt i mig de senaste dagarna...usch för dessa juletider då man bara ska äta gott...

Inga kommentarer: