onsdag 8 juni 2011

Orättvisa

Ligger i sängen och har svårt för att somna... Ligger och funderar så mycket på allt och inget. Det mesta av det blir jag inte riktigt klok av! Känner irritationen som bubblar inom mig och att jag inte vill tänka mer för inatt. Jag tänker mycket på orättvisan, inte endast allt som jag gått igenom... Nej nej, det känner jag att det är det minst viktiga... Men tänk alla dom som inte fått ha en lika säker och trygg uppväxt som så många andra... Tänk er dom som ständigt fått leva i rädsla, utan föräldrar, i krig, i svält, droger och att bli utnyttjad. Tänk alla barn runt omkring oss, de vi inte ser, de vi tror har det bra hemma, de som egentligen kväver sin smärta, sorg och gråt i ständig tystnad... Jag som människa känner mig usel som inget ser, att jag inte har makt till att kunna hjälpa eller förändra. Var är allas samveten? Hade jag kunnat, då hade jag gjort allt jag kunnat för att i alla fall försöka hjälpa de utsatta, inte bara barn utan även vuxna.
Det är synd att vi ska leva i en sådan grym värld....

Tankarna måste rensas ut och det är vad min blogg är till för. Tack och lov för det!!

Inga kommentarer: