onsdag 14 mars 2012

Ett råd på vägen

Om du är - liksom jag - ett stort fan av produkten Absolut torr, då ska du inte göra samma misstag som mig. Det var länge sedan jag använde den och jag har inte rutinerna kvar. Jag duttade på innan läggdags och det dröjde bara sekunder innan den där kliande känslan kom. Jag ville minnas att det tog någon minut innan men tänkte inte mer på det utan gick och lade mig i sängen för att försöka somna ifrån det. Men ju längre tiden gick desto mer kliade det, började sticka och till slut bränna. Det brände så fruktansvärt! Efter en stund gav jag upp. Det gick inte. Rörde jag på armarna så gjorde det ont. Jag gick till spegeln och tittade efter hur det egentligen såg ut. Tro mig, det ser värre ut än på bilden. Svullet och rött. Jag tog en handduk som jag fuktade i kallt vatten, duttade lätt i armhålorna. Men aj så ont det gjorde! Jag visste med mig att jag förmodligen skulle behöva duscha bort alltsammans. Sagt och gjort. Men det var en pina!
Ett tips nu... Använd inte deo under dagen för att sen glömma tvätta dig under armarna innan användning av produkten! Jag vill lova att det är ett misstag man aldrig mer glömmer.
Nu hoppas jag att svullnaden och det röda ska försvinna. Svedan har minskat nu efter en dusch och smörjning med lotion. Nu borde jag i alla fall kunna somna.

Inga kommentarer: