måndag 8 oktober 2012

En dag i taget

Vi säger att vi alltid ska ta en dag i taget. Jag försöker verkligen det men kan inte hjälpa att hoppa rakt in i framtiden åter igen. Det fantastiska med tankar och funderingar -även med fantasi- är att vi kan hoppas, tro och planera vår närmaste tid. Den tid vi vill ska komma. Jag gör det jämt. Jag vill kunna hoppas på en tid där jag lever ut alla mina drömmar och mål. Varför har vi annars alla dessa mål, förhoppningar och förväntningar?
Vi måste däremot jobba för detta. Och ibland lever man i en dröm där man tror och hoppas att vissa saker ska bli just så som man velat. Ibland måste vi ta saken i egna händer för att man ska nå det man vill. Jag vet många saker jag vill nå och en av dom tänker jag sätta i verk. Det jag vill göra brukar jag få göra. :)
Du måste våga för att vinna!

Inga kommentarer: