onsdag 24 oktober 2012

R.I.P

Världen är allt bra orättvis!
Har suttit och läst ikväll om lilla baby Alissa som blev misshandlad till döds. Det gör så ont i hjärtat på mig när jag läser eller hör om sådana fall. Små barn som inte har en chans i världen att försvara sig. Tänk er allt vad de barnen går igenom. De är maktlösa. De förstår inte vad de gjort för fel. Vad de har gjort för att förtjäna allt det som kommer till dom. Grymhet!
Hur kan man göra så här mot ett barn?
Hur kunde läkaren undgå att ana oråd? Såg han inte vad som hände när hon gång på gång blev förd till sjukhuset? Alla blåmärken i ansiktet, hur sönder hon var i munnen, hennes arm som hon inte kunde använda pga frakturer.
När man hör allt som händer i världen runt omkring oss är man så rädd när man satt egna barn till just denna värld. Barnen är vår framtid.
Stackars ni små änglar som sitter där uppe och ser ner på allt elände. Jag hoppas att ni alla får rättvisa i slutändan av allt.
De som älskar er kan inte få er tillbaka. Hur mycket de än önskar, hur mycket de än gråter.
Att få dessa skyldiga människor dömda är väl en bråkdel av helvetet. Men det känns nog lite lättare. Men jag kan förstå att man skulle vilja pina dessa människor till döds.
Ord kan inte beskriva allt det som bubblar inom mig. Man blir mållös, förbannad, illamående och så fruktansvärt ledsen.
Men jag lever här och nu och jag är lycklig att jag får ha mina älskade barn. Vem vore jag utan er mina änglar. Från den dagen som ni kom till lovade jag er evig kärlek, trygghet och tröst. Jag lovade att hålla er under mina vingar. Vårda er ömt. Jag kommer aldrig någonsin bryta det löftet. Ni är hela min värld!
Man kan sörja andras förluster och vårda de man har. Jag är tacksam.
Men jag lider med er som förlorat era änglar.

Inga kommentarer: