torsdag 18 oktober 2012

Jobb


Jobb, jobb, jobb.
Jag skulle verkligen behöva mig ett. Helst för länge sedan! Gärna 2-3 stycken.
Innan operationen ville jag inte söka något jobb och därefter skulle jag försöka ta det lugnt då man inte bör anstränga sig altför mycket. Men nu är jag mer än redo. Jag vill ha något att göra om dagarna, knyta kontakter och tjäna pengar.
När jag ser tillbaka till mina yngre år, var mina planer att jag skulle ha ett välbetalt arbete (helst två), barn och en ljus framtid. Visserligen har jag studerat några år för att få upp mina betyg och även läst enstaka kurser av sådant som intresserat mig. Men när jag mådde dåligt raserades allt och jag orkade inte ta itu med fler studier. Jag hade planer på att utbilda mig mer och få så mycket kunskaper jag alls bara kunde för att få ett bra arbete.
Just nu så känns det som om jag inte lyckats åstadkomma något alls.
Jag vet att det förmodligen känns så för att jag sitter här nu, utan jobb. Men det är tungt.
Helgen blir att tillbringa vid datorn för att söka allt jobb jag alls bara kan och kan tänka mig. Telefonförsäljning säger jag NEJ till.

Mina planer på att gå ned lite vikt har inte gått så bra. Jag har inga ursäkter till det alls. Jag har helt enkelt inte kunnat tacka nej till allt det där goda som bjuds på.
Men nu ska jag se till att de dagarna är över. Måndag är startdatum! Och därmed basta!! :)

Vi har fått förfrågning av Patriks syster Anna om vi vill ta över hennes lägenhet i Heden, då hon hade tänkt flytta ihop med killen hennes.
Den frågan är egentligen redan besvarad om det inte hade varit för att jag finner det svårt då jag inte har bil och körkort. Och mina tankar på att barnen trivs så bra på deras skola i stan. Att be dom byta skola endast pga mig, känns fel. Hade de velat byta skola, hade deras nya endast legat någon meter från där vi skulle bo och vi skulle kunna se från fönstret, när de gick till och från skolan. Det hade verkligen varit guld! Inte nog med det... Vår hyra skulle bli "rena rånet" och vi skulle även kunna renovera vad vi än ville. Som att bo i hus, men mycket billigare. Ja... vem säger nej till det? *drömmer mig bort*

Nu är det dax för mig att krypa ner i sängen. Imorgon är det en ny dag.

Inga kommentarer: