söndag 14 augusti 2011

??????


"Here, there, where??...."


Oj vad sällan jag bloggar numer.
Förr brukade jag blogga varenda dag, ibland flera gånger på en och samma dag. Dessutom har jag brukat blogga utan att ens publicera inläggen pga att jag skrivit ut allt det som pågår i mitt huvud och som jag inte vill att alla ska ta del av, utan bara för mig att kunna ventilera lite och rensa på skräp som ligger ostädat.
Men nu har det inte ens funnits tid eller ork till det.

Jag ska vara ärlig, från hjärtat...
Just nu vet jag inte riktigt vem jag är och hur jag vill möta livet. Det är enormt svårt nu och varenda dag funderar jag mycket. Kanske är det så att jag skulle behöva nollställa mig själv för att börja om, från grunden. Men hur bär man sig åt då?
Jag måste försöka reda ut det här och jag kan endast göra det själv med lite stöd från nära vänner och familj. Det kommer bli en hård resa och förmodligen väldigt känslomässig. Men tar jag inte itu med det här nu så kan det bara bli värre.

Jag har alltid trott att min identitet har varit fastställd, men jag hade väldigt fel.
Jag har gjort många fel nu under en tid och jag har dessutom sårat människor som jag trodde att jag aldrig skulle såra, personer jag inte vill såra. Men jag gjorde det och nu står jag här och inser hur hemsk jag har varit, hur oerhört mycket jag skäms och avskyr det jag gjort. Jag blev någon som jag avskyr.
Jag hoppas kunna bli förlåten tids nog.... men jag räknar inte med det.

Ta till vara på det här inlägget för ett sådant rakt och ärligt inlägg får ni aldrig mer ta del av.

1 kommentar:

Karolin sa...

Ett av mina favorit citat från Alice i underlandet är:

"If you're not know where you're going, any road will take you there"

en tanke bara.