torsdag 6 oktober 2011

När jag vill fly iväg






När jag vill fly iväg och förvinna från verkligheten då behöver jag bara lyssna till den musik som berör mig. Musiken som nuddar mitt hjärta och själ. Den som får mig att försvinna, minnas, glömma. Samtidigt som det är en lättnad att få stå still och släppa allt så är det svårt. Det gör så ont.
Jag är en vilsen själ.
Det som kan kännas jobbigt är att andra inte ser det, ingen annan känner det jag känner. Jag kan inte på något sätt bli förstådd. Även om jag vet att det finns fina människor som inget hellre skulle vilja än att hjälpa mig, om än bara lyssna på mig, så kan jag inte. Det är något inom mig som sätter stopp. Jag får inte gå över den ritade gränsen.
Jag får bita ihop fastän det är svårt. Oerhört svårt. Det är som om jag blir uppäten inifrån.
Jag önskar ingen denna känsla, denna oerhört svåra ångesten, sorgen, ilskan och allt vad det nu är.

Men jag vill tacka er alla som läser och ni som visar att ni bryr er!

1 kommentar:

Anna sa...

Känner med dej gumman <3