lördag 17 december 2011

Bara några tankar...

Egentligen, vem kan man lita på?
Finns det någon man kan lita på, egentligen?
Frågar ni mig så säger jag Nej.
Visst, vi kan försöka lita och intala oss att saker och ting som folk säger. Något som de lovar eller dylikt. Men vi vet aldrig med all säkerhet att det är att lita på. Vi kan omöjligt veta att det är att lita på!
Hur kan vi göra det??
För mig finns det inte.
Däremot får vi FÖRSÖKA lita på det. FÖRSÖKA lita på att det är på ett visst sätt.
Men jag tror inte vi kan lita på någon annan än oss själva.
Självklart vill jag att människor ska lita på mig och det jag säger och gör. Men människor kan omöjligt veta om det jag säger och gör är sant.
Eller hur?

Det blev väldigt invecklat nu. Men det är några tankar man får bara ibland och som man vill få dela med sig av.

Inga kommentarer: