måndag 19 december 2011

Tala till mig



Jag funderar faktiskt på att överväga en handskriven blogg istället för denna.
Visst, jag har trivts med att få dela med mig av mig själv till er, det har känts som om jag haft ert stöd och någon som lyssnat på mig. Men kanske det är på tiden att ta ett avslut nu och påbörja en handskriven istället?
Jag måste verkligen fundera på detta.
Givetvis kommer jag ha kvar denna blogg då det finns så mycket som jag kan se tillbaka på och minnas. Det finns så mycket här som är värt att spara, både glada stunder i mitt liv men även sorg och jobbiga tider.
What to do, what to do?

Just nu så sitter jag här i soffan, lyssnar på musik, sneglar på tvn, har ett Facebook fönster öppet i en annan flik och samtidigt funderar.
Oj så dum jag känner mig. Jag ska ju inte tänka, inte på det som jag gör i varje fall. Varför kan jag inte bara knuffa det åt sidan och bara sprudla av lycka istället?
Det känns som om så mycket förstörs när mina tankar och funderingar tar över.
Och jag VET ju att det inte kommer något gott med det hela.
Jag försöker tänka;

Jenny, du är bra!
Jenny, du är vacker!
Jenny, du duger precis som du är!
Jenny, alla älskar dig för den du ÄR!
Jenny, för någon är du perfekt.

Varför lyckas jag inte inprogrammera in det då?
Hur mycket ska det krävas?

Man kanske bara ska ta och gå i ide nu. Dra täcket över huvudet och sova...

Inga kommentarer: