tisdag 20 december 2011

Mitt i natten

Vaknade 02.53 av att jag drömde en mardröm. Vaknade svettig och virrig. Ni vet när man inte riktigt vet om det bara var en dröm eller om det var verkligt. Avskyr sådana drömmar!
Har legat och försökt somna om men det är inte det lättaste.
Kom att börja tänka på det här med julen... Jag själv anser att julen inte handlar om alla julklappar man får utan vilka man får spendera den med. Men för barnen är julklapparna allt. Mår sjukt dåligt över att ha så dåligt med pengar som jag nu har. Jag tror inte att jag kommer lyckas ge något till de andra. Bara barnen... Jag funderar och funderar på om det finns något sätt att lösa det på men jag har ingen aning. Suck! Jag har alltid annars kunnat ge till precis alla. Men i år blev det verkligen annorlunda.
Är det kanske därför som jag inte har någon julkänsla i år? Är det pga att jag inte kan ge det jag kunnat tidigare år? Kanske är det så.
Jag vet ju hur mycket det kan göra att få gå runt i staden och få köpa julklappar, komma hem för att sedan slå in dem när barnen somnat. Allt det här pysslandet när barnen inte vet. I all tystnad. Det saknar jag!

Inga kommentarer: