torsdag 15 december 2011

Tonight I wanna cry


Jag känner att jag vill gråta.
Av så många olika anledningar.
Av lycka, av irritation, av ilska och av sorg.

Det gör ont i mig att känna att jag blir orättvist behandlad. Alla gör vi väl fel någon gång. När det handlar om så små saker, förtjänar vi inte då en andra chans?
Varför avskyr ni mig när jag gör en annan människa lycklig?
Om ni säger att ni känner mig och vet precis vad jag går för då vet ni inte mycket.
Det känns som om jag ständigt kommer med min ursäkt "jag mådde dåligt", men det är så. Vad ska jag göra?
Jag kan inte vrida tillbaka klockan och göra allt på ett helt annat sätt.
Om ni bara visste hur dåligt jag mår över allt det onda jag gjort människor. Om ni bara visste ens hälften.
Jag sliter som ett djur nu. Jag vill att ni alla ska förstå att jag inte var jag. Den personen jag är och den personen jag känner är inte sådan.
Den personen jag känner är givmild, snäll, blyg, rolig och älskar livet, sin familj och sina barn och vänner.
Jag kräver inte att vi ska bli vänner men för guds skull, lägg ner allt de onda ni säger om mig. Det sårar. Ord sårar mer.

1 kommentar:

hanna sa...

skit i skitsnackarna och lyssna på den här istället, från mig till dig! <3

http://www.youtube.com/watch?v=U7xjYeWOhbU