onsdag 11 januari 2012

Göra nytta


När karln är borta händer det att jag städar vareviga dag. Jag dammsuger minst en gång om dagen, tvättar minst 1 maskin. Nu hade jag tänkt att dammtorka också. Jag ser att det behövs. Kanske skulle man ta och stryka och hänga upp nya gardiner också... men det kändes verkligen jobbigt idag.

Hade tänkt att se Schindlers list igår när Yuna hade lagt sig, men så blev det inte. Jag var på tok för trött för det. Gick och lade mig runt 00 snåret någon gång. Det kändes skönt att få komma i säng tidigt. Eller tidigare än vanligt i varje fall.
Vaknade dock med jämna mellanrum och tittade på klockan för att se om det var dags att kliva upp. Det är jobbigt att vakna sådär för oftast är man pigg då och kan likaväl kliva upp och göra dagen. Men jag vet inte om jag vill kliva upp 02.23, 03.46, 05.06.... Jag somnade och sov till 09.48 istället.

Nu ska jag sluta slöa och fortsätta städandet...

Inga kommentarer: