torsdag 12 november 2009

I suck BIG time

Jag har varit urusel på att skriva här nu. Men jag ska ändra på mig ^^

Har varit på sista dagen av praktiken idag. Nu har jag 3 veckors erfarenhet av hemtjänst. Jag känner mig 1000 gånger så klokare vill jag lova. Jag trodde att det sköttes på ett helt annat sätt än vad det verkligen gör.
Jag har gjort vad jag har kunnat och jag är nöjd med min insats. Visserligen så kan man alltid göra det lite bättre, så är det alltid. Men detta var min första gång inom vårdarbetet så jag är helt klart nöjd över min insats.

Min diet.... Ja... som jag har sagt förut så behöver jag numer kämpa som ett djur för att gå ner i vikt. Det hjälper inte alls så bra som det ska med att bara röra på sig och dricka dessa drycker... Jag vet inte vad det är för fel och jag blev så himla besviken då jag ställde mig på vågen hos min syster förra helgen.
Jag talar inte om min vikt den är hemlig. Men jag hade endast gått ner 3 kg. Och jag som kämpat så mycket.
Jag blev väldigt less och har nu ätit lite dessa dagar i veckan.
Men jag ska inte ge upp. Jag börjar om imorgon och då ska jag kämpa ännu mer.
Tro mig om att jag vet hur patetsikt detta kan låta. Det är svårt att föklara så precis hur jag känner och varför etc.
Allt låter oftast förvrängt eller så när man skriver och inte riktigt kan förmedla känslan och orsak... Jag vet att många nog förstår det, men jag var tvungen att berätta så ni förstod bättre och inte får en konstig bild på det hela. Tänk på att vissa saker lämnar jag inte ut ^^ Helt öppen är jag inte här.

Yuna fyllde 3 år i tisdags. Dock var jag på kurs och kom inte hem förrän kl 17, samma med David. Jag hade feber också och var inte bra alls. Därför blev det inget firande och jag mår uselt av det. Man vill ju kunna ge sina barn det som de förtjänar och jag kunde inte ge något av mig själv överhuvudtaget. Men vi ska åka iväg imorgon så hon får välja det hon vill ha på leksaksaffären på storheden. Då blir hon nog glad.
Vi har kalas på söndag så hon får ha allt det som hör till en födelsedag. ^^

Nu ska jag dra vidare och dricka lite kaffe, samtidigt som jag ska krya på mig. 2 dagar på kurs med feber är inget vidare, men jag hade inte hand om några äldre eller så, så det löste sig till att funka. Tillsammans med panodil ^^

Inga kommentarer: