lördag 21 november 2009

Just love it

Nu ska ni få höra om min helvetesnatt...
Det var natten till fredag då jag kände hur det PLÖTSLIGT började göra ont i ryggen, bröstet, axlarna och nacken. Jag blev självklart rädd, det blir man nu då man går omvårdnadsprogrammet. Man tror genast att det är något av de sjukdomar som man läst om. Jag tänkte direkt dock på hjärtsvikt. Fick som ett bälte över bröstet med smärta som gick upp i armen och ut i ryggen. Kanske blandat ihop detta nu med typ hjärtinfarkt eller så, men i alla fall så var det obehagligt. Så hade jag från kl 23 typ, till 05 på morgonen. Jag satt och kved, men jag kunde stå ut med det även om jag var rädd för att jag skulle drabbas av något allvarligt och kanske inte hade kunnat få hjälp förrän barnen eller David vaknat.
David satt dock uppe med mig till 1 tiden för att se så att vi inte behövde åka till sus för undersökning. Jag försäkrade honom att det inte var något att bry sig om. Det tyckte jag heller inte. Visste att det innerst inne inte var något så allvarligt som hjärtsvikt eller infarkt, tror man skulle haft ondare då. Men men. Jag kan försäkra er om att min smärta var olidlig.

Har också en fruktansvärd hosta nu som jag ogillar, hostar så mycket ibland att jag får upp i munnen... usch och blä. Inget viktigt att notera, men det är så illa. Jag har ingen knorr ännu och jag säger inte nöff, så jag är inte oroad över någon flunsa. Jag vet då jag har den, om jag får den. ^^

Ikväll blir det att läsa lite inför provet som vi ska ha på måndag, samt att läsa urinorganen till tisdag. Jag är så himla glad och nöjd över mina prestationer som jag gör i skolan. Om än jag inte står fram lika mycket som andra eller säger min mening så är jag nöjd över hur jag gör mina prov och uppgifter. Jag är jätte glad som har fått Vg i slutbetyg i folkhälsan. Jag vill kunna gå ut från programmet med Vg i allt. Jag kräver inga Mvg´n, jag behöver bara Vg... Om än det låter vara krävande. Men jag behöver inte mer. Jag är nöjd i alla fall.

Good night for now!

Inga kommentarer: