onsdag 18 november 2009

Vaccin

Jag stod nästan och spottade över att jag bestämt mig för att INTE ta vaccinet. Fortfarande vill jag inte, men ska jag nu gå och ge mina barn det måste även jag ta det. Skulle det någon gång visa sig att vacinet inte var rätt, det var för snabbt påkommet etc att något gick fel. Då tänker inte jag stå där och se mina barn lida för det eller vad det nu skulle kunna vara. Jag tar det då också. Jag själv blir så himla kluven över allt som sägs och skrivs att man inte vet ett skit om vad man själv ska tro!

Nåväl, dagen är här och barnen ska få sin första vaccin spruta.

Skolan är igång sedan måndags, även om jag längtat tillbaka till alla söta uskor så har det varit en aning jobbigt. Jag är så trött så... Det är en annan sorts trötthet och jag kan inte sätta fingret på om det är struman eller bara att jag är trött.
Men jag måste ta tummen ur ***** och kolla upp lite grejer...
Att gå ovis om något är inte kul.
Tycker dessutom att jag känner en knöl på min vänstra sida nu också.
Bajs!

Ska börja ta itu med alla skolgrejer nu också. Ska göra det sista i Word uppgiften och kasta iväg den till läraren, ska även göra APU uppgiften, börja med excel och avsluta med att läsa till det skriftliga testet som vi har på måndag. Det är mycket nu, men som Linda R sa; Hellre ha lite som håller en igång än bara att sitta och inte göra något alls.
Men jag skulle hellre bara ha prov än att skicka in uppgifter...
Jag tycker inte att det ger mig så mycket att skicka in en uppgift där det står svaren i boken.
Jag finner svaret där och kan bara skriva av svaret med lite justering i texten.
Jag vill ha prov som visar att jag läst och jag kan svara på frågan.
Kan man få att göra andra grejer än uppgifter som visar att man lärt sig något?
Jag vill helt enkelt inte ha uppgifterna... ABSOLUT INTE.

Nu ska jag gå och ta mig en dryck och en kaffe, sen ska vi börja vandra till VC.

Här har du Linda R som ville att jag skulle uppdatera bloggen... ^^







Anpassad sökning

Inga kommentarer: