tisdag 6 september 2011

Mina närmaste

Låg oc tänkte lite i min ensamhet i sängen...
Jag är oerhört glad att jag har få vänner men som faktiskt är äkta! När min dag kommer och jag inte längre finns så ska det också finnas en lista över de som faktiskt var mina vänner och som brukade fråga hur jag mådde och visade sitt stöd.
Jag är inte ute efter medlidande, jag talar bara om för er att jag vet vilka som bryr sig och inte.
Det är som mamma brukar säga; "Duger det inte att komma med blommor när jag ännu var vid liv då behöver de inte komma med några på min begravning heller!". Det är sant! Jag vill inte ha någon som sitter och snyftar dör och säger;"åh hon som var en sådan fin människa och min vän..." nej tack! Bara mina närmaste får komma den dagen, dvs familj, släktingar och nära vänner.
Det får jag inte glömma notera i mitt Vita arkiv.

Inga kommentarer: