tisdag 12 maj 2009

Old friendship stays

Tänk er att ha vänner kvar från då ni gick skolan, det är sjukt hur underbart det känns.
Nu har jag dock inte så himla bra relation till de som gick i just min klass, men några av dom pratar jag med lite då och då.
Men som exempelvis Anne, vi har känt varann hur länge som helst och vi har fortfarande bra kontakt.
Hon förstod mig så väl då jag fick Jonathan, att det skulle vara svårare för mig att alltid vara tillgänglig, hon respekterade och höll sig ändå kvar. :)
Nä, jag är glad att hon har varit så bra vän som hon är, alla vänner finns inte alltid kvar.
Nu pratar jag inte endast om att man skaffar barn och vänner finner en lite mer ointressant, men bara allmänt.
Hörde av någon att en del av dennes vänner stack då hon fick barn, hörde aldrig mer av sig.
Vilken stil va??
Herregud.
Barn är inget hinder till att göra det man alltid gjort.
Man behöver bara planera lite mer än innan, och absolut inte festa varje helg heller. :S

Tappar posten bort mycket brev?
Har skickat ett brev till min kära Donia, men det tycks aldrig nå henne och det gör mig väldigt frustrerad.
Tänk om det hade varit något viktigt dom istället hade tappat bort, det är katastrofalt.

Vet vad jag ska rösta på EU valet nu och det känns bra.

Tack och hej

3 kommentarer:

anne sa...

å jennie gumman du är bara så söt, en helt otroligt bra vän! :) VI MÅSTE ses nu snart.

josefina sa...

Joo de verkar inte bätte än att man får vänta... pratar ganska mycke me linnea å hon säger alltid att man ska sluta tänka på de så blir man gravid men de är ju lättare sagt än gjort... Men vi har inte försökt allt för länge än... bara sen typ i januari... så de kommer väl... De e ganska lustigt de där att man skyddar sej å hela kittet som en idiot innan å när man väl vill ha barn är det världens svåraste grej... hemskt märkligt tycker jag..

Lisa sa...

Får väl ta åt mig lite - men till mitt försvar så har jag ju inte bott i Sverige på fyra år :) Tittar in på din blogg då och då iaf - fast det är först nu jag kommit på hur man skriver en kommentar! hehe. Hoppas allt är bra med dig! Kram