onsdag 27 maj 2009

Vändpunkt

Nu är det dåliga tider i vårat land och det är hemskt svårt att finna jobb.
I dessa svåra stunder får man försöka tänka på att det blir en vändpunkt och att jobben kommer, det kan väl ändå inte fortsätta att vara sådan torka som det faktiskt är?!
Nä, bättre tider kommer, inom sin tid. Om än man vill ha de här nu.

Fick goda nyheter igår, ska studera via Miroi under sommaren och jag känner en sådan lättnad att få göra det.
Har väntat och väntat på ett svar länge och nu äntligen fått det.
Kändes som om en stor tyngd lyftes från mina axlar.
I sommar då, Engelska A och Människan socialt och kulturellt.
Finns det chans att läsa andra somrar oxå ska jag definitivt göra det, finns ju så himla mycket intressant att läsa... sjukt mycket.
Men det är ju om jag inte jobbar, klart jag väljer jobb före.

Idag skulle v egentligen ha åkt till stugan och kratta, men det är ju sådant piss väder att vi sköt upp det till imorgon.
Vi får hoppas på finare väder då.

Sandra drar iväg snart, vet inte riktigt om det är 1 eller 3/6 hon åker.
Jag unnar henne verkligen att få åka iväg och lyxa till det, avis är jag väl, men jag har min familj och skulle aldrig åka utan dem.
Nä, Vimmerby för oss nästa sommar kanske :):)

Over and out

Inga kommentarer: