tisdag 24 augusti 2010

Tisdag morgon




Igår var det start på skolan med naturkunskap. Med tanke på att jag ändå pluggat hela sommaren, så kändes det tungt att sitta vid en skolbänk. Men det är väl så då man måste sitta och visa att man är uppmärksam och lyssnar på vad läraren säger. Det är annars med distans studier. Då tar man tag i att läsa själv, när man känner att man orkar engagera sig och känner att det skulle passa bra. Oftast då på kvällarna :) Man har haft det en aning slött med andra ord. =^^=


Idag ska vi tillbaka till naturkunskapen och efter lunch till svenska b. Jag är en aning nervös. Vi ska nämligen ha presentation. Jag hatar det! Jag tycker absolut inte om att prata inför människor. Men det vet ni ju redan :) Oftast, när sådana situationer kommer, vill jag bara sjukanmäla mig. Men jag vet att det är lika bra att ta tag i det på en gång så har jag gjort det. Jag vet dessutom att jag kommer få presentera mig nästa gång annars. Då blir det jobbigare, då alla andra redan gjort sin presentation. Då blir jag ensam. :S

Det går nog bra. Jag oroar mig oftast i onödan ändå.

Försöker att hålla utkik på min mail och miroi mail för att se slutbetyget i socialpsykiatrin, samt att se efter csn mail så jag kan ändra min ansökan och lägga till ytterligare 100 poäng för engelska b. Jag kan inte riktigt slappna av ännu med andra ord. Jag måste veta att allt är ordnat och att jag får pengar snart.

Btw, David har fått ytterligare 5 kr i löneökning. Sammanlagt 10 kr :) Inte dåligt! Dem är verkligen nöjda med han!

Vaknade upp från en hemsk mardröm inatt, gråtandes. Det tog ett tag innan jag kunde somna om igen. Jag var rädd att uppleva drömmen ännu en gång.Som tur var gjorde jag inte det.


Nu ska jag dricka mitt kaffe och sedan duscha.

Inga kommentarer: