fredag 20 maj 2011

När kommer sommaren?


"Sommaren är verkligen för kort...."


Hur länge ska man behöva vänta på sommarvärmen??
Som det känns just nu så kommer vi aldrig att få någon riktig sommar i år. Kanske skulle man ta och tjäna ihop snabba pengar och dra utomlands? Det lät som en riktigt fin plan!! Men då är bara frågan var dessa snabba pengar ska komma ifrån??

På tal om snabba pengar... jag funderar starkt på om jag ska ta och sälja iväg min laptop och min systemkamera. Jag vill verkligen inte sälja min kamera, men ser inte så ljust ut för mig på den ekonomiska fronten. Det suger verkligen BIG TIME!! Men vad ska jag göra??
Visst... jag borde skaffa mig ett jobb... men det är inte alltid man får det på beställning.
Det är ju en aning synd att man inte haft samma tur som andra som kunnat halka in som på ett bananskal genom en förälder eller släkting... Tänk om man ändå hade haft den turen.
Mina planer var att jag skulle bli välutbildad inom ett specifikt område och tjäna bra med pengar för att säkra min framtid och även barnens. Just nu sitter man här som 25 åring och känner hur pensionen knackar på dörren.
Jag känner mig stressad, att livet går för fort fram.
Men jag har aldrig haft några större framtidsplaner när jag var yngre. Det enda jag verkligen visste var att jag ville ha barn tidigt. Det har jag fått och jag är så himla lycklig!!

Vi får se vad som blir av mig i framtiden. Något ska väl det finnas till mig också :)

Helgens planer är att ha fredagsmys ikväll med barnen :)
Morgondagen blir det eventuell tjejkväll med syster yster. Men det är inget som är spikat ännu.
Söndagen blir det bowling med barnen och Patrik :) Yey!!
Det ska bli kul!!

Till veckan blir det att gå igenom mina saker i Bodesvedjan. Patrik har fått sig en större lägenhet och då blir det att flytta in där. Även om jag nu har bott här också. Men nu kommer även barnen att få sig ett eget rum. Det behövs verkligen!!

Nu ska jag ta och kasta mig in i duschen för att sedan gå och handla lite.

Ha en bra dag!

Inga kommentarer: