onsdag 11 maj 2011

Plus size vs. skinny model


"Det handlar inte om hur du ser ut, det handlar om vad du har inom dig..."


Jag avskyr alla dessa j**la "skönhetsideal" som vi ser överallt. Är det inte i filmer eller musikvideos, ja då ska vi behöva se stora posters på stan där de gör reklam för diverse varumärken.
Jag är innerligt spyless!!

Varför handlar allt om utseendet och inte personen som vi är inne i dessa kroppar??!!
Jag trodde att vi endast "lånade" våra kroppar på obestämd tid, men att själen är det enda som vi faktiskt äger. Jag anser att våra personligheter är mycket vackrare än de vi kan se på det yttre. Det är inte utseendet du blir förälskad i, även om det är vad du först ser. Jag själv blir förälskad i personligheten, jag vill att personen ska ha just det där som får mig intresserad. Att vi båda ska klicka bra mellan varandra.
Nu kan man längre inte se film utan att det ska vara tjejer med silikonbröst, smala midjor och allmänt "perfekta" kroppar. Och att inte tala om allt sex.

Var inte så länge sedan som jag såg en film där jorden var nära sitt slut. Mitt i all strid då ska dom minsann lägga sig ned och kn***a. Hmm...
Förlåt mig... men jag är nära bristningsgränsen till hur "bra" TV och film kan vara.

När ska det få ett slut??





Inga kommentarer: