tisdag 31 maj 2011

Busy busy


"Kort uppdatering..."


Jag har varit hemskt dålig på att uppdatera min blogg under sista tiden... I´m sorry :S
Har haft en del att göra med Patriks flytt till nya lägenhet där också jag nu står på samma adress. Så nu vet ni som är nyfikna :D

Under mors dag blev jag utbjuden av mina underbara änglar att bowla på Strajk Alley :) David var självklart med vilket jag anser var bra. Att man ska kunna umgås och vara sams är A och O vid separationer som även beblandar barn. Så det känns oerhört skönt att vi kan umgås och vara vänner. Jag kan känna en sådan lättnad och att barnen även känner att det är en aning mer "naturligt" om man kan umgås och ses som vilka människor som helst. Jag är hemskt tacksam att David känner att han kan det och även vill. För det handlar om vad som är bäst för barnen i en sådan situation. Jag vill deras bästa och vill att de ska må bra.

Yuna var hemskt sjuk igår, över 40 graders feber. När då David skickade en bild på henne - där man kunde se hur sjuk hon var - kände jag sådan ångest att jag inte var där och kunde ta hand om min lilla sjuka docka. För jag har ALLTID varit vid deras sida när de varit sjuka. Och att för första gången inte finnas där fick mig att må så dåligt. Jag satt och grät och ville bara vara där, krama henne, trösta henne, hålla henne nära mig. Patrik skjutsade dit mig då så jag fick ta hand om min lilla "sessa". Jag tror även att Yuna uppskattade min närvaro, det kändes så.
Jonathan, Yuna och jag tog oss lite kvällsfika och därefter fick jag ta dem med mig upp och natta dem. Det kändes så skönt efteråt när David skjutsade tillbaka mig till Patrik. Att jag hade fått möjligheten att få trösta och vara där med dem ett tag. Det kändes som om en stor sten lyftes från mitt bröst.

Idag har vi flyttat färdigt och vi har tagit itu med urstädningen av Patriks gamla lägenhet. Ett tufft jobb med endast några få timmar. Men nu fick vi flyttat ut ALLT och det står som en enda röra här i den nya. Men det är ett roligare projekt dock :)
Imorgon blir det att storhandla inför barnens veckovistelse här och Patrik åker på jobb. Ska försöka få det här till ett hem också innan han återkommer på onsdag :P

En uppdatering från mig...
Hoppas det dög tills nästa uppdatering. Jag ska försöka att inte dröja så länge :D

Inga kommentarer: