torsdag 12 maj 2011

You


"Lyssna inte på vad de säger.... du är vacker som du är..."


Förra inlägget var detsamma och handlar om utseende, personlighet och hur vi alla är så bra som vi är. Vi behöver inte sminka upp oss för att andra ska "se" hur vackra vi är...
Vi är vackra så som vi är!!
Jag själv har enormt svårt att se ur dessa synvinklar, just bara på mig själv. Det finns en historia bakom denna mur som jag kan bygga upp framför mig, varför jag har så svårt att ta till mig komplimanger. Och varför jag har dåligt självförtroende. Men jag vill lova er att jag arbetar varje dag med att försöka stärka det. Dock går det inget vidare... Åren går och jag blir inte mer säker på mig själv för det.
Jag måste jobba hårdare, pressa mig själv en aning. Lite till. Men inte för mycket.
Jag vill kunna vara den människa som jag anser att alla borde vara, oavsett utseende. Alla är vi värda att få höra emellanåt, hur vackra vi är och hur uppskattade vi är att finnas på jorden och förgylla någons vardag.
Allt jag vill är att alla ska få kunna må bra i sig själv.

Om jag kunde skulle jag vilja berätta min historia... men jag känner att jag ännu inte kan. Jag är inte redo. Min själ är inte redo. Jag önskar att dagen kommer och jag äntligen kan tala om för er alla om vad jag gått igenom under tidiga år. Bara för att få förståelse, få alla att veta hur myccket jag har kämpat för att kunna bli "människa" igen....
Om dagen kommer.... då vet ni när ni läser det.

Det var allt för mig idag....

Inga kommentarer: