fredag 11 november 2011

Författare?

Satt precis och läste ur boken "Jag vill inte dö, jag vill bara inte leva" och det slog mig då, kanske jag skulle ta och skriva en bok?
Kanske ska jag ta min kära svenska lärare på allvar.
Hon som berömde mig så djupt för mina noveller, även min samhälls lärare var tvungen att titta förbi hennes kontor för att fråga om hon läst något av det jag skrivit.
Den "novell" som jag skrev i samhällskunskapen blev dock inte så jätte bra, enligt mig själv. Men det var pga alla lagar och hur allt från gripen - dömd fungerade i kedja. Men att jag hann skriva den på så kort tid och ändå blev 13 sidor lång med så bra beröm. Det är inte dåligt.
Jag vet att jag besitter stor kunskap i att skriva. Jag måste väl ta åt mig någon gång när de flesta berömmer mig?
Kanske man skulle ta och fundera lite på den tanken. Bekanta sig med den i alla fall.

Inga kommentarer: