torsdag 9 februari 2012

Cleaning lady

Det känns som om jag städar hela långa dagen. Tvättat, diskat, dammsugit, dammtorkat i vardagsrum och kök, tagit bort stolssittsarna på köksstolarna för att kunna ta av tyget på sittdelen och tvätta dom. Ska alldeles strax kasta in dom i maskinen och köra en sista tvätt för idag. Hoppas att alla fläckar försvinner nu.
När jag var som mest varm och svettig efter att ha donat och jag ska lägga in ren tvätt i klädkammaren, tror ni inte då att Yuna tyckte att jag har haft alldeles för lite att göra. Jo, för hon har dragit ner hälften av mina kläder som legat på hyllplan där inne. Så jag möttes av en stor hög med kläder som var redo att vikas på nytt och sättas tillbaka. Suck!
Men nu när vi ligger i sängen och ser Trolltyg i tomteskogen och jag hör hur hon skrattar vilt och ska härma trollmamman, då smälter mitt hjärta. Det är härligt att höra vill jag lova :)

Nu är maskinen klar och jag ska nu skynda mig att sätta igång den sista innan klockan blir alldeles för mycket.

Tack och godnatt!

Inga kommentarer: