lördag 25 juli 2009

Almost finished

Är snart klar med engelska A och jag går i veckan in på människan socialt och kulturellt.
Har redan börjar små läsa i boken, två kapitel :)
Nu är det bara för mig att skriva in svaren och vänta in veckan så jag snabbt kan skicka in och påbörja med nästa uppgift.
Det är grymt intressant att få lära sig olika slags kulturer, verkligen.
Dessutom blir man ju mycket klokare och vet mer om allt som handlar om just detta. :)

Jag tänker mycket på dagarna som gått och vad jag hade kunnat förlora, det är sjukt hur sådant kan förändra en.
Vad ska det inte göra för David då??!
Det är han som har fått gå igenom detta och haft en näradöden upplevelse.
Det var tur att han var med de som han var med, andra skulle nog flippat och gjort saker som inte skulle hjälpt.
Jag vet att jag skulle släppt båten och försökt simma iland, det hade bara slutat med att jag drunknat.
Att ha så mycket kläder på sig som man faktiskt måste då man är i fjällen, allt det gör att man väger 10 kg mer och man sjunker som en sten i vattnet.
Ingen chans att man flyter.
Nä, det är hemskt, men jag är som sagt glad att alla lever och mår bra efter omständigheterna.

Ikväll blir det en lugn hemmakväll.

Inga kommentarer: