söndag 5 juli 2009

Home again

Det har varit underbart att vara i Gällivare, önskar att man hade kunnat stanna längre än bara över en helg.
Men det finns saker som man måste ta hand om hemma i lilla Boden också dessvärre.
Jobbade igår på Åhlins, guldsmedsbutik som ägs av Davids moster Ann-Marie, som vi dessutom bodde hos under helgen.
Det var jätte roligt att få pröva på det, och roligt är det ju också att få testa alla smycken och dyra ringar :)
Det hoppas jag få kunna sommarjobba med någon gång framöver.
Fick mig guldörhängen med tillhörande halsband som var värt ett par tusen lappar, som betalning för att jag hjälpte henne, det var ingen dålig 3 rimmars lön.
David och jag prövade och valde ut våra nya förlovningsringar och beställde de, de går i helvitt guld.
Mycket stilrena och passar till vilken vigselring som helst.
Har redan tittat ut en som Mia och jag disskuterat priset om, då det blir aktuellt.
Jag drömmer mig bort och ser den vackra ringen tillsammans med min nya förlovningsring...mmm, vackert som tusan!

Har tagit en massa kort som jag kommer lägga upp å snart jag alls laddat upp de på datorn.
Man har blivit så himla bortskämd där uppe med allt.
God mat, trevlig underhållning och så himla mycket uppmärksamhet.
Yuna och Jonathan älskade att få stå så mycket i centrum, och älskar deras hund Ami.
Det är så roligt att se barnen ha så skoj och tycker att det är roligt att få komma sig dit.

Då Taavo kommer upp igen funderar vi på att åka till Ritsem, såg så underbart vackra bergstoppar täckta av snö, då vi stod högst upp på Dundret..skulle vara intressant att se de på närmare håll och ta riktigt fina foton.
Det är ett måste för mig känner jag. :)
Man kan nog fiska då man lika är där.

Jag har så himla mycket att berätta, men det har jag inte riktigt tid med just nu, jag får ta det en annan gång. :)

Till Karro min kusin
Vad roligt att du hittat till min blogg också, har du någon blogg eller annan sida man kan snacka på?

Glöm inte att rösta på mig på Facebook... Jag har ännu några röster kvar till att bli på 1a plats :)

Inga kommentarer: