söndag 26 juli 2009

Säljare på tradera

Har nu fått sålt mitt första objekt på Tradera, en skinn kappa, hade egentligen velat ha mer än vad jag fick, men många bäckar små :)
Lade endast ut den så jag fick se hur det hela fungerade, nu har jag lagt ut ännu en skinn jacka, hoppas på bra bud där då :)
Jag ska försöka sälja iväg så mycket som möjligt av det jag har liggandes här hemma, jag behöver för det första pengarna, men vill ogärna bara kasta det eller lämna in på någon second hand butik, då mycket av kläderna är värda pengar.
Kanske låter lite sniket med tanke på vad jag har sagt om de stackars människor som har det så fattigt och dåligt, men jag vill lova att vi inte är några rika knösar som badar i pengar.
Nä, det är inte alls så bra, hade det varit så hade jag för länge sen sett till att de som behövde pengar, kläder, mat etc, hade fått det.

Har varit hos mamma och Janne ett tag, grillat lite mat och sett en film med barnen då det började regna så mycket.
Kom nyligen hem och vet inte alls vad man ska hitta på.
Allt känns trist då vädret är som det är.

Jag har börjat drömma om hus alltmer nu då David fått sig jobb.
Dock vet man ju inte heller om han behåller det då inte ens provanställning börjat.
Men jag vet att han passar alldeles utmärkt till jobbet och tror på honom.
Tänka sig att det kom till att vända sig för oss, det trodde man aldrig då det såg så mörkt ut med jobb och allt.
Man blir så deprimerad över att ha det så dåligt med pengar och det blir nästan så att man går varandra på fötterna.
Jag tror att David kommer att må mycket bättre då han kommit igång med jobbet.

Nu ska jag sluta slöa vid datorn och göra något vettigt.
Bye

Inga kommentarer: