torsdag 21 april 2011

Är det bara som det låter?


"Positivt betyder inte att det endast kommer något gott, likaså vad gäller negativt..."


Visst är det underligt hur två helt olika symboler och egentliga betydelse, kan tolkas tvärtom. Det beror ju självklart på vad saken gäller och vad man anser vara + och - .
Det kan vara negativt att en människa ska måsta dö, men det kan även ses som något gott. Att personen fick slippa lida. Eller negativt graviditetstest, som man hoppades skulle vara just negativt, men som man samtidigt känner att man vill ha positivt.... Det är ganska lustigt. Saker och ting sker av en anledning och det kommer jag alltid att tro på. Kan fortfarande inte låta det glida från era tankar heller ;)

Igår var jag ut med Patrik till Heden då han skulle hjälpa sin syster att koppla in cd-spelare i hennes bil. Fick träffa hans föräldrar då också.
Vi var och åt pizza med hans kusin, kompis och även Jens, efter att Patrik hämtat Johan och Daniél på Kallax.
Åt en barnpizza :) MEN så mättande! :)

Imorse åkte Patrik med gänget som bestod av honom själv, Andreas E, Jens H, Johan M, Daniél och Nicklas... tror jag dom hette. :) Vi får chansa ;P
De skulle på sin årliga påskresa till Riksgränsen. Vad resan består av är väl skidor och alkohol skulle jag tro. :)
Det verkar som om dom har kul och jag förmodar att dom HAR kul. Det skulle vara kul att åka iväg sådär och kunna vara lite som dom. Men samtidigt så känner jag att jag aldrig kommer kunna göra det. Jag är mamma och att supa 3 dagar då, känns inte så moderligt. Men jag har förmodligen gått miste om festivaler och liknande pga att jag skaffade barn tidigt. Jag valde det själv och ska inte klaga.

Idag ska jag hem till mina änglar. Saknar dom enormt mycket! Känns bara synd att man inte hade kunnat börja planera vistelserna. Nu har jag inget eget och då blir det svårare att lägga upp veckorna. Men vi kommer väl dit snart.

Det kan verka som om alla bekymmer är ur världen... jag vet det. Boden är en liten stad och folk pratar bredare än vad som egentligen är möjligt. Stackars folket.... Det är väl bra för mig att JAG vet vad som är fakta i alla fall.
Nä, jag mår fortfarande dåligt, men jag lyckas vara med huvudet ovanpå ytan. Det har varit det ena efter det andra under en lång tid. Hårfall, cellförändringar, skola, privata, sömnproblem och allt vad det är. Att jag inte kraschat är ett under!! Kanske är det just därför det står så fint skrivet högst upp på bloggens sida "What does´nt kill you makes you stronger".
Har suttit och funderat, många gånger, på hur andra kunnat klara sig från allt. Från demoner som sträcker sig över 12 år tillbaka, saker som fått mig att måsta bygga upp livet igen på nytt. Människor förstår inte vad som sker runt omkring dom hela tiden. Det är endast de saker som står skrivet i tidningarna som betyder något.
ÖPPNA ÖGONEN.

Utanpå, en söt och pryd docka
Inuti, en trasig själ

Inga kommentarer: