söndag 17 april 2011

BoWlInG


"Tävlingsinriktad liten tös..."

Nu börjar det dröja några dagar mellan uppdateringarna här... Men jag känner att det är hyfsat mycket nu som händer och jag behöver tid till att fundera och ordna upp saker och ting. Jag måste bland annat hitta mig en lägenhet, vilket just nu ser rätt mörkt ut. Jag klarar mig med en tvåa under tiden som jag går utan jobb. Men att hitta en tvåa i ett bra område och prisklass är inte det enklaste. Dessutom hade jag gärna bott kvar i Bodsvedjan med tanke på att barnen har sina kompisar där. Men jag tycks inte kunna ordna det. :( Jag känner att saker och ting börjar gå emot mig. Men att tänka negativt är inte bra, då omges jag av negativ energi och kommer att sitta fast i en ond cirkel. Måste bryta mig loss!
Vad är det mer som behövs??
Jo, jag måste göra klart skolan och dessutom börja fundera på om jag ska studera i sommar och till hösten eller om jag ska ta och söka mig ett jobb.

Frågor frågor.... som tycks dröja med svar.

Igår var det lördag och jag firade 50 år tillsammans med Lisa D och Angelica H. Lisa kommer att åka hem innan jag fyller 25 år den 2 maj, därav firade jag och hon 50 år istället :)
Jag anser att det var en lyckad kväll. Hade enormt kul och vi var i bra sällskap.

Vi inledde med middag som jag och Lisa gjorde oss. Det blev kycklingfilé med paprika, lök, svamp och green curry tillsammans med nudlar och varsin öl. Grymt god middag!
Därefter började vi att sminka oss och tog varsitt glas med After Eight Cocktail = Minttu + mjölk + Oboy = farligt god och rinner snabbt och lätt vid intag.
Angelica anlände vid 17.35 och vi började promenera mot Strajk Alley. Väl där mötte vi Patrik M, Andreas E, Jens H och två andra. Vi hade våra banor bredvid varandra och vi blev som ett gäng. Tyvärr hade jag inga pengar då jag köpt cigg och även betalat min del av banan, så alkohol var inget jag kunde köpa där. Kände mig lite som en parasit då Patrik och Andreas köpte varsin öl till mig. Men glad blev jag då :)
Gick tyvärr inget vidare för mig i bowlingen och eftersom jag är tävlingsinriktad i detta spel så kände jag irritation när det inte gick som jag ville. Jag tror det syntes tydligt också att jag inte skojade om min besvikelse på mig själv. Men jag kunde i alla fall behärska mig.
Efter 2 timmars bowling gick jag, Lisa och Angelica hem till Lisa igen för att byta om, dricka några fler After Eights och sedan dra vidare till Jens H på fest.
Var egentligen tänkt att vi skulle gå ut redan vid typ 23, men jag tror inte att vi kom oss ut förrän 01. Kändes rätt meningslöst att gå ut nu i efterhand. Jag hade inte speciellt kul där. Men några kända ansikten såg man i alla fall, vilket var kul :)
Det var en bra kväll!

Nu ska jag ta och avrunda för att se Big Brother Live :)

Ha det bra!

Inga kommentarer: