onsdag 9 juni 2010

This is me, who I am

Jag är kärleksfull och ger mer av min kärlek än många andra.
Jag bryr mig om och vill ständigt kunna förgylla andras vardag.
Jag vill kunna ge männsikor, det som de ger mig.
Eller att jag vill visa hur vi alla ska kunna leva tillsammans med tillit och respekt.
Jag vill att ni ska veta vad ni betyder för mig.
Det som ni gör som jag så gärna vill offra blod, svett och tårar för att ni ska se hur jag verkligen känner.
Att kunna visa med glädje tårar hur glad jag är att jag ska kunna bli accepterad och älskad för den jag är. Ochh att männsikor kan se ett värde.
Att jag vill väl och att jag ger så mycket. Att jag kämpar för att synas som den jag är.
Ni vet inte ens lite av den kärlek och värme som jag hyser till er. Det är svårt att förklara sådan kärlek, som vän. Jag vill bara kunna krama, tacka och gråta av glädje.

Jag grät ikväll... av glädje. Av att Linda G gjorde mina naglar så fina. Att det finns vänner som ger det. Jag vet inte vad för slags människor det finns, men vänner av detta slag är ovanligt. Är jag den enda som är så här tacksam över sina vänner?
Ibland kan det kännas så... att alla inte känner samma tacksamhet. Riktiga vänner växer inte på träd. Det vet jag.

Tack till er som är så oerhört bra och som tar så väl hand om mig!!
Ingen nämnd, ingen glömd! Ni vet helt enkelt vilka ni är... :)

2 kommentarer:

Johanna sa...

Jo, oj vad vi har haft det bra!!! =)

Imorgon är det examen, fasen vad roligt!! =)

Anonym sa...

Du är så go :) / Veronica