onsdag 1 september 2010

Vaknade, kall och svettig

Hade en annan mardröm inatt... Så hemsk att jag vaknade upp kall och blöt i svett. En man brann, ingen jag känner igen på utseendet. Han tittade på mig, full av blod och brännskadad och sa; "Jenny, skrik, skrik så mycket du alls bara kan!" Sedan fanns det en liten pojke som höll i en tändare, han knäppte den och fastnade med tummen. Det fanns en låga, men på något sätt så var det så, att skulle han släppa taget om gas "knippen", skulle det explodera. Jag försökte hjälpa honom så gott jag kunde, samtidigt som jag såg paniken i mannens ögon, sorgen och förtvivlan i pojkens. Hörde paniken runt mig... Det brann överallt i huset som vi befann oss i. Det enda sättet var att ta oss ut, men då skulle också en enorm eldsvåda bryta ut. Chansen till att i alla fall några av oss skulle klara oss, var liten. Vi gick ut och jag fick bort pojkens tumme... allt small... då vaknade jag. Panik och kände hur ont det gjorde i bröstet på mig. Jag hade sådan skuld emot pojken, fortfarande.
Jag vill inte drömma sådant... Det är hemskt! Jag gick ned och tog mig en rök och försökte att skingra tankarna, men det var ju omöjligt. Jag kunde somna om efter kanske 1 timme eller så.

Oerhört hemsk dröm!

Inga kommentarer: