onsdag 28 april 2010

Inredning och inspiration

Nu har jag suttit och googlat runt en hel del för att hitta lite tips och inspiration till vårat vardagsrum. Vi är i stort behov av att förnya möblerna där, utom soffan. Jag ville ha lite vitt och lantligt, det är lite av min grej. :) Men soffan har en mörk och spräcklig färg och jag anser inte att min lantliga stil passar in till den. Så nu är jag inne på att införskaffa mörbrunt eller svart. Jag tycker egentligen att det blir en aning jobbigt att endast ha svart, eller överhuvudtaget mörkt. Man bör torka varje dag. I och för sig så är jag redan bra på det då vårat kök går i svart. Men det är ju också den delen... att allt blir mörkt i vårat hem. Det är fint med ljusa ytor, det tycker jag :) men vi ville förnya luckorna i köket utan att punga ut flera 1000 lappar. Att köpa nya luckor kommer, men då vi har det bättre ställt. :)
Jag funderar lite på att dekorera luckorna. Men jag vet inte riktigt var jag hittar det som jag vill ha. Tips?

Det blir att spara nu lite pengar, så vi kan köpa lite nytt till hemmet. Har heller inte hunnit med att börja på trappan. Men det krävs mycket jobb och att köpa färgen är inte gratis. Det blir när man kan helt enkelt.

Jag kom på... på fredag åker jag och röntgar! Finally! Som jag har väntat på detta, och nu blir det av. Jag längtar tills jag varit där, och förhoppningsvis fått svar. Jag vet inte hur det fungerar att röntga såsom jag ska. Men men...

Nu ska jag ta och börja med lunchen.

Imorgon är det skola som gäller... kanske Jonte följer med mig då.

2 kommentarer:

Karolin sa...

Du kan nog hitta självhäftande dekoration på tradera, om du är lite pysslig av dig kan du ju även köpa självhäftande på rulle, fördelen är ju att du då kan göra dina egna mönster. De brukar finnas på byggvaruhus :)

Johanna sa...

Klart du kan ha en mörk soffa till en vit lantlig stil! :) Jag tycker det är roligt när man blandar nytt/gammalt, modernt/omodernt osv.På så sätt kan den lantliga stilen bli lite roligare, Lite som en modern lantlig stil ju! ;)