fredag 30 april 2010

Röntgen

Japp, då var det avklarat. Jag kan också då meddela att det inte visade sig vara något. Är jag då en hypokondriker som tror sig vara drabbad av både det ena och det andra? Nja, jag vet inte. Man blir väl som man umgås... Det jag då menar med det är att gå USKA utbildningen. Det bara pratas sjukdomar, symtom etc. Så det var det jag menade.
Men samtidigt är det bra man kollar upp något som man är orolig för. Tänk om man bara skulle vänta ut allt jämt och ständigt och kanske lever i flera år av ovishet om en sjukdom.
Jag tar det säkra före det osäkra.
Dock är jag en "hjälpa mig själv först" person. Jag googlar och googlar runt, för att kanske hitta en koppling. Dock är det bra om man vet vad alla ställen och körtlar heter.
Det var ju omöjligt för mig att hitta något svar på min "blåsa" på underläppen exempelvis.
Min läkare sa då att jag inte behövde orora mig och att jag enkelt bara kunde punktera den. Jag gjorde ju då som han sa. Och allt detta i min tid av "famous" och HÖÖK. Haha. Jag punkterade och punkterade, jämt och ständigt. Den försvann och var tillbaka inom loppet av någon timme. Varje dag fick jag göra detta. När jag till slut fick komma mig till en BRA läkare. En cysta... jaha ja. Så det är inte alla läkare som jag litar på, dessutom är jag en j**el på att dra på mig cystor och knölar.
Jag sparkade min läkare och fick mig en annan. En gudomlig, kvinnlig och så himla underbar! Hon är rätt människa att ha hand om lilla jag ^^

Nu har jag ordbajsat en massa om allt och inget inom vård och omsorg.
Nu ska jag kasta mig i soffan, för jag är så himla trött!

Inga kommentarer: