lördag 1 maj 2010

Dag 1

för ungefär 1000 gången.. men men. Jag hatar att aldrig ta tag i detta utan bara kommer med ursäkter och skjuter upp det för att det finns så mycket gott här i världen. Men egentligen, varför ska man missunna sig att få äta gott när man bara lever en gång? Fick dock höra att vi lever mer än så. En kvinna levde sitt 46e liv, men människolivet är det sista. Ja, men då är ju detta mitt sista liv. Jag kommer att försöka ta vara på det, även om jag är en aning onyttig med både rökning och alkohol. Men det ska nog gå att leva ändå ^^

Hur som helst så har jag påbörjat min nya diet, mycket bättre också får jag hoppas :) Det kommer bli kämpigt imorgon då jag fyller år. Allt gott som kommer dukas upp här. Men det har gått bra idag, trots att David och barnen köpte mat från Max efter vi hade varit på leklandet. Men jag rörde mig så mycket leklandet att jag inte ville förstöra det genom att trycka i mig en massa onödigt fet mat. Det hade inte suttit fel med en suverän ämnesomsättning. Jag kan ju bara drömma på...

Hade tänkt mig en promenad idag/kväll, men jag vet inte om det blir av då det bara öser ner en massa regn. Paraplyet vet jag inte ens var det är, annars hade jag tvingat ut mig själv. Kanske får ta och köra Linda G´s pilates videos som jag fick låna. Vi får se vad som händer. Jag ska i alla fall röra på mig ännu mer. Jag vill hemskt gärna få igång kroppen.

Jag är i enorma renoveringstankar också. Jag har en massa ideér om hur jag vill att tv-rummet ska se ut i färgen. Dessutom är det en massa nya möbler som jag bara vill ha! Varför kan inte Gud skänka mig lite pengar? Jag som satsar på att vinna.
Jag får se vad hans planer är för mig. Jag vet att det finns så många andra som bättre skulle behöva dom. Jag är ju inte i nöd. Det handlar bara om döda ting, sådant som jag kan leva utan.

Nu ska jag sippa på mitt kaffe för att sedan dricka en dryck..

Inga kommentarer: