torsdag 13 maj 2010

Känsla

Jag får så många känslor och i olika sammanhang. Man kan ha känsla på att något ska ske, att något har skett eller att ödet kanske visar oss vad som kommer att ske.
Många gånger har jag haft en känsla av att något kommer att ske, bra eller dåligt. Och jag kan som se en blixt av konsekvenser av ett handlande. Inte VAD som kommer att hända, men att jag kan se en anknytning.
Jag hade en stark känsla för någon dag sedan, som visade sig vara rätt. Jag ska alltid förlita mig på min känsla som jag får. Det är inte första gången heller.
Ödet då... jo, jag förlitar mig mycket på ödet. Det har beslutat så ofantligt mycket åt mig och visat mig vägen i olika frågor. Öppnat dörrar då det varit läge. Enlig mig kan man inte förneka att ödet finns.
Visst så kan det vara så att man själv kan påverka sitt öde. Men jag tycker inte att det har haft med mina händelser att göra. Hur kan jag själv påverka att bli med barn exempelvis. Om det är så att man försökt och försökt, men att det senare, efter några år, då allt annat som funnits runt omkring en, har löst sig. DÅ blir man med barn. Det är som ett puzzel. Alla bitar kan komma sig på plats, allteftersom de andra bitarna läggs ut på rätt ställe.
Spelar ingen roll vad än folk säger om ödet, jag kommer att tro på det i alla fall.

Har varit enormt dålig på att uppdatera bloggen. Jag har haft lite i tankarna på senaste. Det har börjat att bli bättre nu, men jag känner ändå att jag kan behövas. Jag tänker så mycket, och på dig.
Som jag förut har sagt så har jag många åsikter, men det är inte mig det handlar om och jag kan inte besluta åt dig. Därav lämnar jag detta och låter dig ta dina egna beslut. För det är dig det handlar om. Jag kan bara finnas här för dig, när du än behöver mig. Du vet att om det skulle vara något så kan du ringa mig.
Och härmed lämnar jag detta ämne för gott i bloggen... Vi kommer att ta detta tillsammans, utanför.

Imorgon har jag och Linda G prov i rehab/hab. Lite nervös är jag väl, men samtidigt så kan jag det här. Vi har suttit ett tag här hos mig och pluggat lite. Jag vet att Linda kan mycket mer än jag då hon har så mycket erfarenheter av just detta, därför är jag mer orolig för min egen del.
Men det går nog bra. Jag gör ju alltid mitt bästa då jag gör prov. Så länge jag får ett G så är jag nöjd. Men samtidigt ligger det där lilla kravet på mig själv att få VG på allt. Jag kan inte förvänta mig att det ska bli så i ALLT. Men jag kommer att försöka.

Har fått ett preliminärt slutbetyg i psykologi A, VG. Jag hoppas att det kommer stå kvar, som det lät på läraren. Jag är helnöjd med VG. Även om man satsar på att få så bra som möjligt så var den kursen lite för jobbig för mig. Men det hade ju att göra med brist på information och tillvägagående... Nåväl.

Nu känns det som om jag ordbajsat för en veckas tid.
Nu lite mat!

Inga kommentarer: