onsdag 5 maj 2010

Upp och nedgångar

Jag vet med mig om att livet har sina upp och nedgångar, jag accepterar att det är så. Livet kan inte bara bestå av att det går som vi vill hela tiden och att det inte finns hinder. Men jag stör mig på att det nu ska komma och göra det svårt för mig då det handlar om betyg.
Jag fick min palliativ vård bok igår, äntligen skulle jag få börja med den kursen också så jag inte behöver känna sådan ångest över att jag inte gjort något i den. Jag loggade in på miroi för att hämta mina uppgifter och se om det kommit något mail. Absolut!
"Vi saknar uppgifter från dig, vad kan det bero på?"
Jag skrev och ursäktade mitt sena svar och berättade för henne att jag blivit informerad av studievägledaren om att dessa distans kurser skulle jag göra i en takt på 50 %, så jag kunde ha samma ram som de andra i klassen. Att jag skulle bli klar innan examen, den 11/6.
Men nej, så var det inte enligt läraren på miroi.
Nu känner sådan stress inom mig, en klump i magen, tyngder på mina axlar och jag blir allmänt nere.
David såg att jag blev nere igår och frågade vad det var. Han förstod mig men försökte som vanligt göra det lättare för mig att koppla av med lite massage och fina ord. :)
Men då jag vaknade idag kom det tillbaka. Vad kommer bli av denna dag och vad kommer hända med kursen?
Jag måste göra dessa uppgifter idag och skicka in, dessutom läsa på inför morgondagen då det blir läxförhör i etiken.
Känner mig väl inte helt bakom flötet angående dessa begrepp, men jag ska absolut inte förlita mig på att jag kan dem. Jag vet hur det brukar bli då.
Nä, stress stress stress...
Jag måste ha någon att spy galla med känner jag..

Inga kommentarer: