fredag 14 maj 2010

Wedding plans

Jepp, ni läste rätt.
David har på senare dagar pratat om bröllop och planering, varför då inte börja? Det behöver inte bli så dyrt som man tror. Vi har dessutom bestämt oss för att inte ta emot några presenter. De gäster som blir bjudna och som kommer, de får betala sitt kuvert istället. På det sättet tjänar vi in av det vi redan lagt ut för maten och andra kostnader. Varför ska man ha presenter för? Vi som bott med varandra så pass länge, vi har barn och hela kittet, varför ska vi ha en massa saker som vi redan har? Det känns mycket mer väl spenderat om alla betalar sina kuvert. Så resonerar vi i frågan.
Såg en bröllops invit där de stod om gästlista, var bröllopet skulle äga rum, mat, meny, OCH önskelista. Önskelistan var dessutom inte något som vanliga svenssons köper. Dyra vinglas för 500 kr/st. Herregud! Man funderar lite på vad somliga är tacksam över. Är inte hälsan och välbefinnande det som betyder mest. Och i denna fråga, att ens nära och kära vill komma och se er bli 1? Att bara ha mina nära där, när jag gifter mig. Att se hur de bevittnar då vi tager varandra till att älska varandra i nöd och lust. Det är att älska varandra, inte att älska det vi får. Vi är alla olika...

Dessa är några av de flera hundra klänningar som jag har hittat för rimliga priser. Vet inte vad jag skulle passa i, men inget STORT. Jag skulle nog bara ha en enkel, men snygg klänning. Så vad tycks?






4 kommentarer:

Johanna sa...

Åhhh vad roligt, grattis!! =)Håller med dig om presenterna, även fast det är roligt att få. Men det är ju inte det som är huvudsaken! Jag tycker helt klart bild 2 och 6;)

Anonym sa...

Den 3:de skulle jag då säga :)

Karolin sa...

Vad roligt Jenny!

Jag tror docj att 500:- är ungefär vad man får räkna med i kuvertavgift också, så det är inte så vansinnigt som det låter ;)

Anonym sa...

ser att jag räknade fel. skrev bild 3 men menade bilden där efter (4) =) snyggt med det där kring halsen