fredag 7 maj 2010

Att älska

är att bry sig om och vara där när det gäller.
Att man ska vårda och ta hand.
Vi ska ta vara på varandra för livet går så fort.
Visa mig kära du, att jag är älskad av dig.
Visa mig att när det gäller, då finns du där.
Visa mig din omtanke och kärlek, även om det bara är att jag får höra din röst.
Visa mig med ett enda meddelande att du finns, just där du är.
Inga mil kan stoppa kärleken, det är bara vi själva.
Distansen mellan finns inte.
Det är bara hjärtat som vet var du och jag är och inget kan stoppa den.
Snälla, visa mig att du är där, vid min hjärta.

Jag glider bort från mina alla sinnens fulla bruk, drömmer mig bort till en plats där du finns.
Lär du dig aldrig av misstag som görs, eller erfarenheter sióm du kan generalisera med?
Minns du inte mig, den som jag alltid har varit? Den personen som jag alltid kommer förbli.
Var är du när jag känner så här?
Var är den kärleken som egentligen ska finnas?
Vi ser inte varandra längre, vi når inte.
Du känner mig inte, men jag känner dig.
Snälla, kom tillbaka, kom och var den du en gång var.

Inga kommentarer: