söndag 4 april 2010

Underbara sol!

Idag är det så himla bra väder och det gör mig så glad! Funderar på att ta en promenad eller bara åka iväg med lovely och ta lite bilder. Nu skulle jag haft en model ^^
Barnen har varit ute och lekt, åkt skidor och har haft allmänt trevligt ute i solen. Själv har man inte riktigt haft tid med det. Har städat och vädrat ut här hemma under tiden. Men jag ska ta mig i kragen och göra något av denna dag. ^^

Jag längtar till sommaren är här och man kan fara ut och fiska i princip när som helst. Alla härliga dagar av sol, värme, bad och uteaktiviteter! Sköna långa promenader i solen, eller då det börjar bli lite svalare på kvällskvisten. Gud så underbart!

Studierna till sommaren är klara. Jag har sökt bidrag från csn under sommren och fick besked i torsdags om att jag är beviljad studiemedel. Känns skönt att den biten är klar nu, men jag hade önskat lite mer cash än så. Men att ta lån under sommaren känns inte så trevligt. Därav blir det endast bidrag. ^^ Jag har inte riktigt bestämt min ännu för vad jag vill bli och vad jag ska göra härnast. Det är så mycket som jag vill läsa, studera och spåna på. Möjligheterna är oändliga. Om än inte allt finns uppe i norr, så finns det så oerhört mycket att söka. Jag vet inte längre om jag vill hålla på med vård yrket. Jag har absolut ingen aning. Tänken är god på att man vill hjälpa människor. Men vad är det för vits när man ändå bara blir behandlad som skit inom yrket? Kanske att ta i, men jag tycker att allt förändras så mycket nu, och jag vill inte ha del av det. Men man kan nog ändå inte slippa undan. Det kommer nog från alla håll och kanter i alla fall. Men just, att jag inte vet vad jag vill hålla på med. Vad är jag ämnad till att bli?
Den frågan ställde jag mig själv igår. Jag finner potential till skrivandet, jag finner mig själv vara bra på att ordbajsa, fantasin flödar. Jag finner mig vara bra på foto ( även om jag har mycket mer att lära ), men att jag finner stort intresse för dessa saker. Ska jag jobba som skribent eller journalist? Men vad är det för yrke egentligen? Jag vill skriva något eget. Noveller, sagor etc. Jag vill inte skriva sådan skit som jag MÅSTE. Jag vill skriva om det som jag känner att jag KAN. Det är något att fundera över... Att vara, eller att inte vara.

Nu ska jag ta mig en kopp svart, en rök och solsken!

Inga kommentarer: