fredag 9 april 2010

Var tog påsklovet vägen?

Det känns som om påsklovet just har börjat, och nu ska vi snart tillbaka till skolan igen. Tiden går för fort helt enkelt. Jag hade inte sagt nej till några extra lediga dagar.

Jag satt och googlade runt en hel del igårkväll, letade efter bra vårkläder till barnen. Det är så himla svårt att veta vad som verkligen är bra. Jag vet heller inte vad som är bäst; tejpade, limmade eller svetsade sömmar. I och för sig låter svetsade mest trovärdigt. Men jag vet inte. Jag har läst mycket gott om Gneis också, ett norrbottninskt märke från Luleå. Men då fick jag höra av grannen att det bara var skit. Men det förstår jag ändå inte. Så många andra har ju skrivit att det är så himla bra. Men jag lägger då ändå inte ut 990 kr på bara en jacka, sedan ska 550 kr till för byxan... nej tack! Jag är inte gjord på pengar!

Så denna dagen då...
Jag har inga direkta planer, mer än att jag ska till Linda G och plugga med hela gruppen som ska ha ett arbete om polisen.
Jag känner mig inte helt 100 på att ens vara med i redovisningen. Det känns mycket nu, även om det inte märks på mitt lugn.
Psykologiläraren har även inte rättat de 3 uppgifter som jag skickat, jag är pissed! Uppgift i arbetsmiljö är skickad sedan någon dag tillbaka, rehab/hab väntar jag bara på slutprovet, sedan måste jag nästintill kasta mig in i Palliativ vård. Jag känner mig stressad... Vilket får mig att minnas min uppgift i arbetsmiljö, där det handlade om stress. ^^

Jag har ett behov av att unna mig och min familj något, semester eller vad som. Jag tycker vi förtjänar det. Vi hade det väldigt jobbigt under den tiden som David inte hade något jobb. Vi har fått gå igenom en del på kort tid tycker jag. Där kom jag på mig själv ännu en gång, det finns människor som har det sämre...

Btw, läs Den lilla fången... en mycket bra bok som är baserad på Jane Elliots liv, författaren. Mycket gripande bok.

Inga kommentarer: